
També s’ha licitat la millora de l’accessibilitat en tot el recinte per tal d’optimitzar l’ús de la plataforma elevadora. El termini per a la presentació d’ofertes finalitza el 4 de març.
L’Ajuntament de Benicarló ha tret a licitació les obres de construcció de 296 nínxols i 120 columbaris al Cementeri Municipal, així com diverses actuacions de millora de l’accessibilitat per a optimitzar l’ús de la plataforma elevadora de fèretres. El pressupost base de licitació és de 314.938,67 euros i el termini per a la presentació d’ofertes finalitza el 4 de març.
Actualment, a la zona nova del Cementeri existeix espai suficient per a la construcció de fins a 1.184 nínxols i 906 columbaris. Amb el ritme actual d’ocupació –estimat en aproximadament 50 nínxols nous per any–, la capacitat global del recinte permetria cobrir les necessitats fins aproximadament l’any 2048.
No obstant això, ara mateix hi ha disponibles 100 nínxols de nova construcció, una xifra que, al ritme actual, cobriria únicament un període estimat de dos anys. És per això que es fa necessari ampliar la capacitat per tal de garantir la continuïtat del servei funerari municipal.
Millores en accessibilitat
A més de la construcció de nous nínxols, la licitació inclou també actuacions per tal de completar l’accessibilitat dels itineraris interiors del Cementeri i permetre l’ús de la plataforma elevadora de fèretres en tot el recinte.
El Cementeri disposa des de fa quinze anys d’una plataforma elevadora automatitzada i aproximadament el 60% dels corredors estan adaptats per al seu ús. Encara així, encara queda un 40% del recinte on la plataforma no pot operar. Amb aquestes actuacions, s’aconseguirà que la plataforma puga actuar en tots els carrers interiors del Cementeri.


