El PSOE es va saltar la llei de protecció del patrimoni monumental arbori per a executar l’eix cívic de Benicarló

Quatre informes tècnics, tres de l’ajuntament i un de la Conselleria de Medi Ambient, acrediten la falta de compliment de les normes establides

Mentres els tècnics del consistori advertixen d’infracció legal i vulneració de l’ordenança municipal de parcs i jardins, el Consell tipifica d’incompliment greu l’absència d’autorització

Les palmeres del passeig Ferreres Bretó patixen les conseqüències d’una gestió “negligent”, assenyala el president de NNGG. “Han de demanar perdó a tota la ciutat”, diu Borja Castell

El PSOE, que va governar a Benicarló fins a juny de 2023, va decidir saltar-se la Llei 4/2006, de 19 de maig, de Patrimoni Arbori Monumental per a executar les obres de l’eix cívic de la ciutat. La seua negligència condemna hui les palmeres del passeig Ferreres Bretó.

Així ho reconeix un informe elaborat pels tècnics de la Conselleria de Medi Ambient en relació a l’estat en el qual es troben les palmeres del citat passeig després de l’execució d’esta infraestructura desenrotllada durant l’etapa de govern socialista.

Este informe, que tipifica d’incompliment greu l’esdevingut, reconeix que mai es va sol·licitar la preceptiva autorització administrativa prèvia per al “desenrotllament de moviments de terres (…) en un radi de fins a 10 metres a partir del límit de la copa de l’arbre o la palmera”.

No és l’únic document que alerta sobre la gestió d’este projecte per part del PSOE. Fins a tres informes previs, subscrits per tècnics de l’Ajuntament de Benicarló, advertixen de la “infracció legal” per vulneració de l’Ordenança Municipal de Parcs i Jardins en els seus articles 7, 8 i 9.

El resultat hui són palmeres amb “troncs podrits, clivelles de diversos metres, estrenyiments i inclinacions amb desviacions d’entre un i dos metres, que fan molt més complicada la labor de manteniment d’estos exemplars”, resol l’informe municipal. Una situació que confirma que l’execució de l’eix cívic a les mans del PSOE és hui el causant de la deterioració “d’un palmerar que és emblema de la nostra ciutat”, tal com ha assenyalat el president de NNGG de Benicarló i membre de l’executiva local, Borja Castell.

Demanar perdó a Benicarló

En el PP de Benicarló lamenten “que els errors del socialisme els paguem hui els veïns perquè s’ha condemnat el patrimoni natural que hauria d’haver rebut la protecció legalment establida”. No obstant això, la gestió “negligent” ens ha obligat a adoptar mesures de control i protecció per a evitar caigudes d’exemplars “que hui tractem com a malalts que són”.

En este sentit, Castell ha reclamat al PSOE que “demane perdó a Benicarló”. “D’haver-se complit la normativa no s’hauria comés este atemptat contra el patrimoni arbori de la nostra ciutat”. “Hui les conseqüències són ja irreversibles però els ciutadans de Benicarló no oblidaran el desastre ecològic que el PSOE ha causat en el nostre municipi”, ha conclòs Borja Castell.

Comparteix:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Llegeix més!

També et pot interessar