Publicitat Generalitat
Pubicitat Banner Castelló
Pubicitat Castelló Natural
Pubicitat Dipucatió de Castelló
Inicio / Benicarló / Benicarló presenta la Festa del Polp a Caduf i Peix de Llotja 2026

Benicarló presenta la Festa del Polp a Caduf i Peix de Llotja 2026

-Iniciarà el 18 de setembre amb les Jornades del Pinxo i conclourà l’1 de novembre

Benicarló ha presentat avui una nova edició de la Festa del Polp a Caduf i Peix de Llotja. Del 18 de setembre al 4 d’octubre tindran lloc les Jornades del Pinxo, amb la participació de 15 bars i restaurants. El 3 i 4 d’octubre es celebrarà el Mercat Gastronòmic.

Les Jornades del Polp a Caduf i Peix de Llotja, que enguany celebren la seua dihuitena edició ja s’han consolidat com la gran cita gastronòmica de la tardor a Benicarló.

La regidora de Turisme, Inma Calvet, ha remarcat que “les Jornades del Polp a Caduf i Peix de Llotja són una mostra de la riquesa gastronòmica que tenim a Benicarló, una cita que ens situa en un lloc destacat del mapa culinari provincial, autonòmic i estatal”.

Calvet ha subratllat que “apuesta Festa promociona, a més de la nostra cuina, el paper de Benicarló com a destinació turística de qualitat i els nostres productes de la mar”.

Els actes començaran el 17 de setembre, amb la presentació de les Jornades del Pinxo, i a partir del 18 de setembre i fins al 4 d’octubre, 15 establiments de la ciutat oferiran les seues propostes gastronòmiques en forma de pinxos: El 8, La Antigua, Saborea Benicarló, Levante, La Caleta, Pulpería Lucense, Casa Isidoro Can Cristina, Pim Pam Peix, La Fábrica, La Mar de Bo, Hogar del Pescador, Mare Meua, La Parreta i Mar Blava.

L’any passat es va recuperar el Concurs de Pinxos de Polp a Caduf i Peix de Llotja i aquest any tindrà lloc el 21 de setembre al Magatzem de la Mar.

Un altre dels moments punters serà el Mercat Gastronòmic, programat per als dies 3 i 4 d’octubre, que se celebrarà el dissabte de 12.00h a 15.30h i de 19.30h a 23.30h; i el diumenge de 12.00h a 15.30h. Les jornades comptaran amb animació musical per tal de convertir el Mercat Gastronòmic en una autèntica festa.

Finalment, les Jornades Gastronòmiques del Polp a Caduf i Peix de Llotja tindran lloc del 5 d’octubre a l’1 de novembre, amb menús especials als restaurants participants, que posaran en valor la qualitat del producte local i la riquesa de la cuina benicarlanda. Des de l’Associació de Restauració de Benicarló, el seu president, Iván Alemán, ha celebrat “la presentació, un any més, d’una cita gastronòmica que dinamitza l’activitat durant l’inici de la tardor i posa en valor la creativitat i feina dels establiments de restauració”.

Un altre esdeveniment gastronòmic destacat serà la “Cuina en directe”, que arribarà al Mercat Central el dissabte 17 d’octubre a les 11.00h.

El regidor d’Agricultura i Pesca, Borja Castell, ha volgut realçar “la tasca de la Confraria de Pescadors per oferir un producte com el que aporten a la cuina benicarlanda, d’una qualitat incomparable i del qual hem d’estar ben orgullosos”. Des de l’Ajuntament, ha afegit, “estem al costat del sector, per això, este any tornarem a col•laborar amb la Confraria amb una subvenció nominativa per valor de 10.000 euros”.

 

Pubicitat Dipucatió de Castelló

ÚLTIMES NOTICIES