L’Ajuntament de Traiguera va inaugurar ahir oficialment la remodelació del Trinquet amb Frares, una instal·lació esportiva històrica amb més de 30 anys d’antiguitat. L’acte va comptar amb la presència de l’alcalde, Javier Ferrer Bort, acompanyat per diversos regidors del consistori i per l’arquitecte responsable del projecte, Héctor Borrás, qui va explicar amb detall les millores realitzades durant la rehabilitació.
Entre les novetats més destacades del projecte, l’arquitecte va voler incorporar la domotització del sostre retràctil. Gràcies a aquesta tecnologia, una de les característiques innovadores de la instal·lació és que el sostre es tanca automàticament en cas de pluja o vent fort, fet que permet garantir la pràctica esportiva en condicions òptimes durant tot l’any.
Durant la jornada també es va disputar la partida inaugural, amb la participació de destacats pilotaris de les nostres comarques: Miguel d’Atzeneta, Lluís de Castelló, Vicent de Moncofa i Ferran de Tírig, que van fer gaudir el públic assistent d’una gran exhibició d’aquesta modalitat tan arrelada.
El Trinquet amb Frares és una instal·lació única que permet la pràctica d’una variant de la pilota valenciana exclusiva del Maestrat, especialment de les localitats de Xert i Traiguera, així com d’alguns pobles de la Plana i els Ports.
La rehabilitació ha estat possible gràcies a una subvenció de 198.669,00 € concedida l’any 2023 per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, dins de la convocatòria per a obres de primer establiment, ampliació, millora, modernització, adaptació o reforç d’instal·lacions esportives existents.
Des de l’Ajuntament esperem que aquest nou trinquet sigui un revulsiu important per a recuperar, fomentar i fer créixer la pràctica de la pilota valenciana entre tots els veïns i veïnes de Traiguera i la comarca.