Tot llest per a la IX Fira de Sant Vicent i Dolços Tradicionals de Càlig que es celebrarà els dies 30 d’abril i 1 de maig.

La guanyadora del cartell anunciador de la IX Fira ha sigut Gloria Monerris. 

Els dies 30 d’abril i 1 de maig, Càlig viurà una nova edició de la Fira de Sant Vicent i Dolços Tradicionals, la novena, que arriba després de dos anys sense celebració a causa de la COVID-19. La cita amb la gastronomia més autòctona calijona tornarà a omplir places i carrers de la població d’activitats al voltant dels dolços calijons.

Des de la regidoria de cultura de l’Ajuntament de Càlig es porta mesos treballant per a presentar una programació completa per a que grans i menuts disfruten de dos dies intensos plena d’activitats.

La cercavila de l’Agrupació Musical Vila de Càlig, la Colla de Dansaires i el Grup de Teatre Corronconco seran els protagonistes del matí de dissabte on es completarà el matí amb la primera activitat a l’espai gastronòmic de la fira a càrrec de Pobill Ecològics. Un espai que també comptarà amb la presència, ja a la vesprada, de l’alumnat del Cicle de Cuina del Centre Integral Públic de Formació Professional de Benicarló que oferiran un showcooking i degustació de les seues creacions.

La Fira comptarà durant tot el cap de setmana amb activitats com tallers per als més menuts, a la caseta de l’Associació Esportiva MOU-TE, una gran zona de joc infantil, venta al públic de dolços, productes de proximitat, l’actuació de “Tambors de Passió d’Almassora” i la recreació de l’entrà de bous a l’estil calijó, a càrrec de la Penya Els Amics i la Penya Taurina Calijona, a les 20:00 hores. Com a novetat hi haurà visites guiades a la Torre i a l’Església.

A la nit, a les 23:30 hores, al Centre de Cultura, hi haurà ball amb l’Orquestra Centauro.

El diumenge 1 de maig, la Fira obrirà de nou les seues portes a les 10:30 del matí. A les 11:30 hores l’Agrupació Musical Vila de Càlig realitzarà diverses audicions i tornarem a gaudir de l’espai gastronòmic i dels jocs infantils per als més menuts. A la vesprada, els tallers, un espectacle infantil i l’actuació de la Colla de Dansaires donaran per finalitzada la IX edició de la Fira de Sant Vicent i Dolços Tradicionals.

El regidor de Cultura, Oscar Anglés, ha destacat el paper fonamental de les associacions de la població a l’hora de configurar la programació del cap de setmana, per a seguir mostrant les nostres tradicions i contribuir així a engrandir encara més la fira.

D’altra banda, l’alcaldessa de Càlig, Ernestina Borràs, ha volgut felicitar a Gloria Monerris, guanyadora del Vè Concurs per a il·lustrar el cartell i la programació de la Fira i recollir en una imatge l’essència de la fira, els dolços.

Comparteix:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Llegeix més!

També et pot interessar

𝐒𝐚𝐧𝐭 𝐑𝐚𝐟𝐚𝐞𝐥 𝐚𝐜𝐨𝐧𝐬𝐞𝐠𝐮𝐞𝐢𝐱 𝐮𝐧𝐚 𝐬𝐮𝐛𝐯𝐞𝐧𝐜𝐢𝐨́ 𝐝𝐞 𝟕.𝟓𝟎𝟖,𝟎𝟖 € 𝐝𝐞 𝐥𝐚 𝐃𝐢𝐩𝐮𝐭𝐚𝐜𝐢𝐨́ 𝐩𝐞𝐫 𝐚 𝐠𝐚𝐫𝐚𝐧𝐭𝐢𝐫 𝐞𝐥 𝐒𝐞𝐫𝐯𝐞𝐢 𝐝𝐞 𝐏𝐫𝐨𝐦𝐨𝐜𝐢𝐨́ 𝐝𝐞 𝐥’𝐀𝐮𝐭𝐨𝐧𝐨𝐦𝐢𝐚 𝐏𝐞𝐫𝐬𝐨𝐧𝐚𝐥 (conegut com a Unitat de Respir) per als nostres majors

L’Ajuntament de Sant Rafael continua treballant pel benestar de tots els seus veïns i veïnes, i en aquest sentit ha aconseguit una subvenció de 7.508,08