Pubicitat Castelló Natural
Pubicitat Banner Castelló
Pubicitat Dipucatió de Castelló
Inicio / Altres Pobles / Protecció Civil demana mantenir les precaucions les properes hores per la possibilitat de noves pluges fortes

Protecció Civil demana mantenir les precaucions les properes hores per la possibilitat de noves pluges fortes

Protecció Civil de la Generalitat manté en fase d’emergència el pla INUNCAT per les pluges intenses que hi ha hagut aquest matí i les incidències registrades sobretot a l’àmbit metropolità. Es preveu que es puguin repetir aquestes precipitacions, per la qual cosa es demana molta prudència i mantenir-se informat constantment.

Aquest migdia s’ha enviat una alerta als mòbils del Vallès Oriental indicant que s’aixeca el confinament per risc de desbordament de rieres a la comarca. S’ha demanat mantenir les precaucions en la mobilitat, seguir les indicacions de les autoritats, i en cas d’emergència contactar amb el 112. L’alerta de confinament s’havia enviat aquest matí a les 9.30 hores.

D’altra banda, aquest matí s’ha enviat un ES-ALERT per demanar prudència pel risc d’inundacions a l’entorn del Ridaura (municipis de Platja d’Aro, Castell d’Aro-S’Agaró, Santa Cristina d’Aro, Sant Feliu de Guíxols i entorn del Ridaura), que es manté vigent.

Pel que fa a la situació meteorològica, a partir del migdia ha finalitzat la fase més severa de l’episodi, tot i que durant la tarda es manté la possibilitat de nous aiguats, més dispersos i localitzats dins la zona en avís taronja (gairebé tot Catalunya excepte Lleida i l’Ebre).

Per dimarts i dimecres es preveu l’arribada d’un sistema atlàntic que, en interactuar amb la massa d’aire mediterrània, generarà nous xàfecs i tempestes; i la situació podria començar a millorar entre dijous i divendres.

L’Episodi d’aquest matí ha generat incidències en el transport públic (FGC, Metro i Rodalies). Cal informar-se de l’estat de les línies abans de fer qualsevol desplaçament.

El telèfon d’emergències 112 ha rebut en aquest nou episodi de pluges d’avui dilluns un total de 1.590 trucades per 1.256 incidents. Les comarques amb més trucades han estat el Barcelonès (591); el Vallès Oriental (478) i el Vallès Occidental (111).

Des de les 6 hores d’aquest matí i fins a les 14.30 hores, els Bombers de la Generalitat han rebut 431 avisos relacionats amb les pluges.

La major part s’han concentrat a la Regió d’Emergències Metropolitana Nord, amb 326 avisos, seguida de la Regió d’Emergències Metropolitana Sud, amb 56; la Regió d’Emergències de Girona, amb 35.

Les comarques més afectades han estat el Vallès Oriental, amb més d’un centenar d’avisos, el Barcelonès, el Vallès Occidental i el Maresme.

També des de les 6 hores d’aquest matí, els Bombers han realitzat 44 serveis de salvament de persones, principalment al Vallès Oriental. Bona part de les actuacions han estat per rescatar persones que s’havien vist sorpreses per l’aigua mentre circulaven amb els seus vehicles. En cap d’aquests serveis hi ha hagut situacions de risc vital.

En la darrera franja, entre les 11 i les 12 hores, els Bombers han rebut 69 avisos, 48 dels quals a la Regió d’Emergències Metropolitana Nord, 10 a la Regió de Girona i 9 a la Regió Metropolitana Sud.

Entre els serveis més destacats, a Granollers (Vallès Oriental), un esvoranc a la calçada del c/ de Josep Umbert i Ventura, davant dels Jutjats, ha obligat a desallotjar preventivament diversos edificis d’oficines. Els Bombers hi han treballat amb 3 dotacions, entre les quals efectius del Grup d’Estructures Col·lapsades (GREC), que han revisat la zona conjuntament amb tècnics de l’Ajuntament de Granollers. Un cop feta la revisió i comprovades les condicions de seguretat, les persones desallotjades han pogut retornar i la zona afectada per l’esvoranc ha quedat abalisada.

També a Granollers, un segon esvoranc, en aquest cas al carrer de l’Equador, ha provocat afectacions i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergències. En aquest cas no consten persones desallotjades.

Durant tot el matí, efectius GRAF i EPAF amb vehicles lleugers han estat monitoritzant rius i rieres del Vallès Oriental i el Maresme per anticipar el creixements del cabal.

Per donar resposta a aquesta situació, des del cap de setmana els Bombers de la Generalitat han sobredimensionat el dispositiu operatiu de bombers i bomberes als parcs. També han reforçat les Sales de Control Territorial i la Sala Central de Bombers, així com les unitats especialitzades: el Grup d’Actuacions Especials (GRAE), tant en l’àmbit de muntanya com subaquàtic; el Grup d’Estructures Col·lapsades (GREC); el Grup d’Actuacions Forestals (GRAF); el Grup Operatiu de Suport (GROS), i els equips de Drons de la Unitat de Mitjans Aeris (MAER).

La companyia Endesa ha informat aquest migdia que hi ha 10.259 clients sense subministrament a conseqüència dels dos episodis meteorològics registrats els darrers dies. Del total d’afectats, 7.850 clients corresponen al temporal d’avui i 2.409 clients es concentren en les incidències finals del temporal anterior, ja en fase avançada de resolució. Durant els dos episodis, Endesa ha gestionat més de 2.000 incidències a la xarxa elèctrica.

Gran part de les incidències elèctriques estan causades per inundacions de les instal·lacions, caiguda d’arbres, material i llamps. Hi ha 461 professionals desplegats sobre el terreny per accelerar la recuperació del servei, i es mantenen 23 grups electrògens per minimitzar l’afectació als clients. La prioritat continua sent la recuperació del subministrament associat a l’episodi anterior, al qual s’estan sumant noves incidències provocades pel nou front de pluges. Persisteixen problemes importants de mobilitat i accés a determinades instal·lacions inundades, fet que obliga en alguns casos a esperar que es donin les condicions de seguretat necessàries per poder intervenir.

Les afectacions es concentren principalment a les comarques del Barcelonès, Vallès Oriental, Vallès Occidental, Maresme i Baix Llobregat, que són les zones més afectades en aquest nou episodi meteorològic.

Municipis amb més afectació (13.30 h):

– Barcelona: 6.136 clients afectats

– Cardedeu: 515 clients

– Santa Coloma de Gramenet: 437 clients afectats

– Premià de Mar: 399 clients

– Badalona: 270 clients

 

Segons el Servei Català de Trànsit, actualment estan tallades les vies següents:

B-140, a Santa Perpètua de Mogoda (inundacions)
C-352, entre les Franqueses del Vallès i Canovelles (inundacions)
A més, hi ha carrils tallats o pas alternatiu a:

AP-7, a Cardedeu, tallades entrades i sortides a l’autopista
C-17, entre Lliçà d’Amunt i Canovelles en sentit Barcelona (esllavissades)
C-31, a Sant Adrià, tallat l’accés a la ronda Litoral (inundacions)
C-35, a Vidreres, amb la sortida 87 tallada (inundacions)
GI-682, entre Tossa de Mar i Sant Feliu de Guíxols, amb pas alternatiu per esllavissades
GI-682, a Blanes (inundacions)
N-150, a Terrassa, amb pas alternatiu per esllavissades

El SEM ha rebut avui, dilluns 5 d’octubre, des de les 00h fins les 13:30h, 68 alertes i ha atès a un total de 58 persones.

Del total de persones afectades, el SEM ha traslladat a 12 persones (cap revesteix gravetat).

Des de l’activació del pla, el passat dimecres 30 de setembre, el SEM ha rebut un total de 446 alertes, amb 399 persones afectades. D’aquestes persones afectades, el SEM ha atès i traslladat 75 persones a centres sanitaris o hospitalaris. A banda de les dues persones èxitus, la resta no revesteix gravetat.

Les Urgències de l’Hospital de Granollers estan funcionant. Qualsevol que arribi pel seu peu a les urgències de Granollers serà atès. Per altra banda, donada la situació tan complicada de la zona, el SEM valorarà si envia les ambulàncies a aquest Hospital o a un altre centre.

El Cos d’Agents Rurals ha dut a terme més de 40 actuacions de vigilància, control, seguiment i atenció a la ciutadania des de primera hora del dia davant les afectacions causades per les pluges intenses, principalment en zones rurals i espais naturals de les comarques del Vallès Oriental, Vallès Occidental, Barcelonès i Baix Llobregat.

Els efectius desplegats han centrat les seves actuacions en la vigilància de rius, rieres i torrents, el control i tancament d’accessos amb risc, així com en la inspecció de camins i pistes forestals. Les principals incidències detectades han estat relacionades amb acumulacions d’aigua, caiguda d’arbrat i desperfectes en camins i pistes.

Els Agents Rurals demanen mantenir la prudència i respectar la senyalització de seguretat. Cal evitar acostar-se a rius, rieres i torrents, accedir a zones inundables o travessar guals, passos baixos i altres punts que puguin quedar afectats per crescudes sobtades d’aigua.

Pubicitat Dipucatió de Castelló

ÚLTIMES NOTICIES