Pirotècnia Alt Palància s’alça amb el primer premi del XXX Concurs de Mascletaes “Ciutat de Castelló”

El segon premi ha recaigut en la Pirotècnia Pibierzo i el tercer premi en la Pirotècnia Global Foc. El millor terratrémol ha sigut el de Pirotècnia Alt Palància mentre que el millor bombardeig ha sigut el de Pirotècnia Pibierzo. Un dels moments més emotius de la Gala de la Pirotècnia ho ha protagonitzat l’homenatge a Jorge Martí Obiol, amant de la pólvora i de les festes de Castelló

En la Gala també s’ha retut homenatge a les empreses col·laboradores, serveis públics i empreses pirotècniques. La regidora de Festes, Noelia Selma, ha destacat “l’esforç de tots els que fan possible les nostres Festes de la Magdalena, perquè quedarien incompletes sense eixa col·laboració públic-privada que fa que les festes siguen sempre una inversió, mai una despesa. Una inversió que reverteix tant en la varietat i en la qualitat de les nostres festes, com en la imatge de les empreses”

La Gala de la Pirotècnia ha donat a conéixer als guanyadors del XXX Concurs de Mascletaes “Ciutat de Castelló”, celebrat durant les Festes de la Magdalena d’aquest any 2026.

Pirotècnia Alt Palància s’ha alçat amb el primer premi, mentre que el segon premi ha recaigut en la Pirotècnia Pibierzo i el tercer premi en la Pirotècnia Global Foc. El millor terratrémol ha sigut el de Pirotècnia Alt Palància i el millor bombardeig ha sigut el de Pirotècnia Pibierzo. D’altra banda, Pirotècnia Tamarit ha quedat desqualificada per no arribar al temps de tret marcat en les bases, sent aquesta més curta del requerit.

La regidora de Festes i Presidenta del Patronat de Festes, Noelia Selma, i les Reines de les Festes, Clara Sanz i Ana Colón, han presidit aquesta vesprada al Grau la gala en la qual també s’ha retut homenatge a les empreses col·laboradores.

Al costat d’elles han sigut presents el preident de LA Junta de Festes, Raúl Collazos, les Dames de la Ciutat, Dames Infantils, així com diferents representants del ‘món de la festa’, de les comissions de sector, de la Federacio de Colles, empreses col·laboradores i de les empreses pirotècniques participants en el XXX Concurs de Mascletaes “Ciutat de Castelló”.

La regidora de Festes, Noelia Selma, ha destacat “l’esforç de tots els que fan possible les nostres Festes de la Magdalena, perquè quedarien incompletes sense eixa col·laboració públic-privada que fa que les festes siguen sempre una inversió, no una despesa. Una inversió que reverteix tant en la varietat i en la qualitat de les nostres festes, com en la imatge de les empreses”.

I ha destacat que “la Magdalena 2026 ha sigut una edició memorable. Sobretot per la demostració que el que tots junts som capaces de fer, fins i tot d’eixir al carrer malgrat el mal temps en alguns de l’actes. Perquè ni la pluja va poder amb el mandat del Pregoner. Un exemple més de la força d’eixe orgull col·lectiu que signifiquen les nostres festes, declarades d’Interés Turístic Internacional i que enguany han tingut un impacte a la ciutat d’al voltant de 18 milions d’euros”.

De la mateixa manera, Selma ha posat en valor el treball dels serveis públics que vetlen perquè la Magdalena transcórrega amb la màxima seguretat possible: Policia Local, Agents de Mobilitat Urbana, Bombers, Protecció Civil, Serveis Sanitaris Municipals, Brigades Municipals, Grues, …etc. així com Forces i Cossos de Seguretat d’Estat.

D’aquesta manera ha entregat un reconeixement al departament de Serveis Urbans, Infraestructures i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Castelló, així com al servei de Mobilitat. També a la Subdelegació del Govern de Castelló, a la Guàrdia Civil, a la Policia Local, al Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de Castelló, al Servei d’Assistència Sanitària de l’Ajuntament i a Protecció Civil, sense oblidar a les Brigades Municipals.

Empreses Homenatjades
Les empreses homenatjades en aquesta edició han sigut: PORT CASTELLO, TETMA, SIMETRIA, BP ENERGIA, FUNDACIÓ DÁVALOS-FLETCHER, ESTRELLA DAMM, FACSA, C.C SALERA, CAJAMAR, AMBULÀNCIES CSA, UBE, EMPRESA MAQUIVER, DISTRIBUÏDORA LLEVANTINA DE ALIMENTACION (DIL), MC DONALD´S, MGS SEGURS, ESTEPARK, ALCAMPO, BRICOMAN, ANDACAR, AUTOCARS MERCEDES BENZ, CANO LOPERA, COCA-COLA, EL TALL ENGONALS, FORD VEDAT, MABERAUTO, QUADIS MARZÁ I EL PERIÓDICO MEDITERRANI.

Homenatge a un amant de la pirotècnia i de les festes: Jorge Martí Obiol
Un dels moments més emotius ha sigut l’homenatge a Jorge Martí Obiol, la defunció del qual en plenes festes de la Magdalena va sorprendre a molts. Un gran amant de la pirotècnia i de les festes fundacionals de Castelló.

Ha sigut un dels seus companys, Raúl Pascual Cherta, qui li ha dedicat unes paraules enaltint la figura que va ser i el gran llegat que ha deixat en el ‘món de la festa’. Així doncs s’ha dit que “el seu record sempre serà present en cada coet que il·lumine el cel de la nostra ciutat”.

Un afecte que s’ha materialitzat fent lliurament d’una placa conmemorativa a la seua família.

Comparteix:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Threads
Llegeix més!

També et pot interessar