L’Ajuntament de Sant Jordi optarà a les ajudes de Diputació per a reforçar la seguretat en el camp

Iván Sánchez Cifre: “Agraïsc a la presidenta que invertisca 200.000 euros per a crear un servici que demanem des de fa temps”

L’Ajuntament de Sant Jordi es presentarà a la convocatòria aprovada per la Diputació Provincial de Castelló per a poder contractar un reforç de seguretat i evitar els robatoris que cada any es produïxen en el camp. De fet, es tracta d’una mesura que ha anunciat la presidenta, Marta Barrachina, esta setmana, i que venia reclamant des de fa anys l’alcalde de Sant Jordi, Iván Sánchez Cifre.

I és que la Diputació Provincial de Castelló ha anunciat una ajuda als municipis de menys de 3.000 habitants per a la contractació de guardes rurals i evitar robatoris en el camp. La institució provincial destinarà 200.000 euros a la nova línia de subvencions destinada als ajuntaments de menys de 3.000 habitants sense servici de vigilància i en els quals el terme municipal tinga més d’un 30% de la seua superfície cultivada. Amb esta convocatòria d’ajudes pretén ajudar a augmentar la vigilància, inspecció i control en el camp de la província de Castelló.

Iván Sánchez Cifre ha assenyalat que “agraïsc a la presidenta que invertisca 200.000 euros per a crear un servici que vinc reclamant des de fa temps. A Sant Jordi estem fent un esforç molt important per a evitar robatoris en el nostre camp, especialment en la fase de recollida de la garrofa, per la qual cosa ja vaig sol·licitar a l’anterior president de la Diputació que ajudara als pobles en la nostra situació. Per això és important que la nova president sí que haja tingut esta sensibilitat, que ens ajudarà a reforçar el treball que ja estàvem fent per a previndre els robatoris”.
Cal tindre en compte que el guàrdia municipal de Sant Jordi realitza cada campanya actuacions encaminades a previndre robatoris i a la detenció de les persones que realitzen robatoris en els camps del terme municipal. Habitualment, sol coordinar estes tasques de vigilància en col·laboració amb la Policia de Vinaròs i Càlig, així com amb els operatius del Grup Roca de la Guàrdia Civil.
Un municipi pioner de vigilància amb drons per a evitar robatoris

Cal tindre en compte que l’Ajuntament de Sant Jordi porta temps desenvolupant un intens treball de vigilància, atenent les necessitats traslladades per agricultors i veïns del municipi, que estaven veient minvades les seues fonts d’ingressos, quan no hi ha excés de recursos en els entorns rurals. Esta labor encaminada a garantir la seguretat en tot el municipi és especialment important en plena temporada de recollida de la garrofa, un fruit cada vegada més valuós gràcies a les seues noves aplicacions.

Iván Sánchez Cifre ha lamentat reiteradament que “fins ara, pràcticament hem hagut de fer este treball sols des dels propis ajuntaments a causa de la falta de mitjans de què disposen des de la Subdelegació del Govern i després que la Diputació Provincial s’haguera negat a crear fa dos anys una plantilla de guàrdies rurals o una línia d’ajudes per a millorar la seguretat als pobles de l’interior de la província, deixant així desprotegits als nostres veïns i agricultors”.

Per això, fa dos anys, l’alcalde de Sant Jordi ja va reforçar les mesures de seguretat per a tractar d’evitar els robatoris formant al guàrdia rural del poble en videovigilància aèria i amb l’adquisició d’un dron per a millorar les tasques vigilància en tot el terme municipal. Això ha donat els seus fruits en este temps i ha permés realitzar diverses detencions in situ.

Iván Sánchez Cifre ha assegurat que “la seguretat és una cosa fonamental per a garantir la qualitat de vida en qualsevol poble i rendibilitzar les explotacions agrícoles dels nostres veïns. El que succeïx, a més, és que Sant Jordi és un municipi amb una producció molt important de garrofes, que ha adquirit un gran valor els últims anys a causa de les múltiples possibilitats que oferix tant en el món de l’alimentació com de la cosmètica. Estem en desavantatge perquè solem tindre explotacions agrícoles molt disseminades i amb les forces de seguretat a més distància que en les poblacions costaneres”.

El guarda rural està quasi plenament dedicat a la vigilància

Cal recordar que l’alcalde de Sant Jordi ja va decidir fa tres anys intensificar el treball de vigilància en tot el terme municipal per a ajudar a evitar els robatoris de garrofes en les finques del poble.

De fet, l’alcalde, Iván Sánchez Cifre, ja va posar llavors a disposició l’horari del guarda rural perquè el dedicara a les labors de vigilància.

Ja des de fa quatre anys, l’Ajuntament de Sant Jordi està col·laborant intensament per a combatre l’augment que s’ha produït de robatoris de garrofes als productors del municipi. En col·laboració amb la Societat de Caçadors i juntament amb el guarda rural, es van poder fer moltes confiscacions d’este producte, que ja des de l’any 2020 es va disparar de preu per la crisi i la falta de producció davant l’augment de la demanda.

Comparteix:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Threads
Llegeix més!

També et pot interessar

Diumenge torna Botigues al Carrer

Més de 20 establiments ompliran els carrers del centre de la localitat amb productes de primera qualitat i ofertes atractives per a tancar la temporada