La Mancomunitat Alt Maestrat promociona el valor del món rural en la Fira de Turisme de Saragossa

  • El certamen ha permés posar en valor i divulgar les fortaleses de la unió dels huit municipis de la Mancomunitat. “Volem continuar ampliant fronteres perquè ens coneguen, perquè qui ens visita, sempre torna”, assenyala Marta Pitarch, presidenta de l’entitat

 

  • La presència de la Mancomunitat Alt Maestrat en ARATUR se suma per primera vegada a l’agenda turística de l’organisme. “Estem molt contents dels resultats perquè hem parlat personalment amb molts potencials turistes. L’objectiu és continuar creixent”

 

La Mancomunitat Alt Maestrat ha fet balanç de la seua participació, per primera vegada, en la Fira de Turisme de Saragossa (ARATUR), amb un resultat “molt positiu”. Així ho ha posat de manifest la presidenta de l’entitat, Marta Pitarch, qui ha manifestat que l’objectiu és “continuar ampliant fronteres perquè ens coneguen, perquè qui ens visita, sempre torna”. 

ARATUR, que s’ha desenrotllat des del 15 al 17 de maig, ha divulgat les fortaleses dels huit municipis que conformen la Mancomunitat Alt Maestrat. Albocàsser, Benassal, Catí, Culla, La Torre d’en Besora, Tírig, Vilar de Canes i La Serratella, “són huit destins únics i singulars cada un d’ells, que units formen un únic destí. Un conjunt cultural, patrimonial i gastronòmic que s’ha donat a conéixer no sols entre professionals, sinó també entre potencials turistes”. 

Una proximitat amb el client que Pitarch ha posat en valor, “perquè hem parlat no sols amb empreses, sinó també amb famílies, amb parelles, amb visitants en general que s’han acostat fins al nostre estand atrets per la varietat i riquesa de la nostra oferta”. 

Des de la Mancomunitat Alt Maestrat manifesten que el repte “és continuar creixent”. I per a aconseguir-ho, assenyala Pitarch, “esta és una de les cites en les quals volíem ser presents”. Un certamen que, a partir d’enguany, “s’incorpora, pels bons resultats que ens ha donat, a la nostra agenda de fires turístiques. Volem continuar promocionant les nostres fortaleses i valors”. 

Una aposta en ferma

El turisme és per a la Mancomunitat Alt Maestrat un objectiu estratègic. De fet, durant el primer trimestre de l’any ha llançat un nou portal web dirigit a posar en valor un model turístic amb vocació sostenible. 

Finançat amb els Fons Europeus Next Generation, esta ferramenta “permet visibilitzar el compromís del territori amb un model turístic més sostenible, competitiu i alineat amb els grans reptes socials i ambientals actuals”. 

Els Camins Càtars s’han convertit en l’eix cultural europeu d’este projecte on els huit municipis es convertixen en referents del turisme rural sostenible, tant a nivell nacional com internacional. Descobrir-ho “és fàcil. Tenim un portal (https://pstdaltmaestrat.com/) que permet accedir a l’ampli ventall de valors que, des de la perspectiva de turisme responsable, desenrotllem per a generar oportunitats de desenrotllament i cohesió social”. “I poder compartir esta riquesa sempre és beneficiós”, ha conclòs Marta Pitarch.

Comparteix:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Threads
Llegeix més!

També et pot interessar