La Diputació de Castelló aprovarà en el ple una declaració institucional pel Dia Internacional de la Dona

 

  • La institución provincial declarará su compromiso con las reivindicaciones del colectivo feminista

La Diputació de Castelló aprovarà demà dimarts en el ple ordinari de febrer una declaració institucional amb fi de reivindicar els objectius que persegueix la lluita feminista en vespres del 8 de març, Dia Internacional de la Dona.

La proposta, impulsada per l’equip de govern i recolzada per tots els grups polítics, fa referència, entre altres punts, a la necessitat de continuar treballant perquè la igualtat entre dones i homes siga efectiva i real, mitjançant l’adopció de mesures que solucionen els problemes que afecten la meitat de la població espanyola.

La desigualtat contra les dones és un problema a nivell mundial hui dia, malgrat els avanços dels últims anys, i s’exerceix de diverses maneres. Des de la violència econòmica i la bretxa salarial, fins a la violència física contra les dones simplement per raó de gènere.

És per això que la proposta de l’equip de govern engloba una sèrie de mesures a adoptar per part de la Diputació de Castelló, com són la incorporació de la perspectiva de gènere en l’activitat de l’entitat provincial, així com al coordinació amb els ajuntaments de Castelló per a implementar mesures que erradiquen aquesta problemàtica de la societat.

També es contempla impulsar sistemes de recopilació de dades desagregades per a comprendre i abordar les desigualtats de gènere perquè, després d’analitzar-los, es puga oferir una resposta apropiada i eficaç davant la desigualtat per raó de gènere.

Finalment, la proposta pretén ampliar el sistema d’atenció a les víctimes de totes les formes de violència masclista en el marc de les competències de la Diputació, avançant en la millora dels sistemes de detecció precoç de violència contra la dona.

Comparteix:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Llegeix més!

També et pot interessar

Obre un nou bar restaurant a Rossell

El passat divendres, el Bar-Restaurant Avenida va tornar a obrir les seves portes, de la mà de Joan Ruiz Duch. Des de l’Ajuntament de Rossell