La Diputació de Castelló acosta la música barroca a huit municipis de la província amb una nova edició de ‘Cúpules Blaves’

El cicle de música en honor a la ceràmica de la província comença este dissabte 21 a Cinctorres i, fins al 28 de setembre, farà parada en cada una de les comarques castellonenques

“Programem una nova edició d’este cicle amb el qual revaloritzem un element arquitectònic tan nostre com és la cúpula blava, que representa la volta celeste que podem trobar a les esglésies”, ha expressat el diputat de Cultura, Alejandro Clausell

La Diputació de Castelló acosta la música barroca a huit municipis de la província amb una nova edició de ‘Cúpules Blaves’.

El cicle de música en honor a la ceràmica de la província comença este dissabte 21 a Cinctorres i, fins al 28 de setembre, farà parada en cada una de les comarques castellonenques. “Programem una nova edició d’este cicle amb el qual revaloritzem un element arquitectònic tan nostre com és la cúpula blava, que representa la volta celeste que podem trobar a les esglésies i en el seu interior alberga pintures relacionades amb la divinitat ”, ha expressat el diputat de Cultura, Alejandro Clausell.

Eixa posada en valor d’este element arquitectònic tan característic del nostre territori vindrà de la mà de l’Estança Harmònica, qui des de la seua fundació en 2007, s’ha erigit com una formació musical vocal i instrumental destacada amb la seua acurada labor de rescatar i recrear la música dels segles XVII i XVIII amb autenticitat històrica. Inspirats per la riquesa sonora i estilística d’eixa època, cada projecte musical emprés per este conjunt busca no sols interpretar, sinó també comprendre i transmetre fidelment els estils i criteris musicals d’aquells temps.

Malgrat haver sigut escrita fa segles, la música del barroc i del primer classicisme continua sent rellevant i enriquidora per als qui l’escolten, gràcies a la claredat i l’emotivitat amb la qual es presenta. En cada actuació, L’Estança Harmònica cuida al màxim els detalls dels seus concerts. Des de l’elecció d’instruments construïts o adaptats segons els estàndards de l’època fins a l’acurada atenció a les tècniques interpretatives, cada detall s’estudia i s’executa amb l’objectiu d’oferir una experiència que siga tant educativa com emocionant.

Pel que fa a este homenatge a la música barroca, “en tots els concerts es realitzarà una breu presentació sobre el programa, els compositors i els instruments, una breu pinzellada per a introduir al públic amb el que escoltarà”, ha explicat el diputat provincial. Després del concert es convidarà al públic a veure de prop els instruments i a realitzar preguntes a la formació.

Quant a la programació, seran 8 concerts, un en cada un de les comarques castellonenques: Cinctorres (dissabte 21 de juny); Atzeneta (dissabte 5 de juliol); Espadilla (diumenge 6 de juliol); Les Useres (divendres 11 de juliol); Azuébar (dissabte de 12 juliol); Torreblanca (dissabte 20 de setembre); Burriana (27 setembre); i Benicarló (diumenge 28 de setembre).

Comparteix:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Llegeix més!

També et pot interessar

𝐒𝐚𝐧𝐭 𝐑𝐚𝐟𝐚𝐞𝐥 𝐚𝐜𝐨𝐧𝐬𝐞𝐠𝐮𝐞𝐢𝐱 𝐮𝐧𝐚 𝐬𝐮𝐛𝐯𝐞𝐧𝐜𝐢𝐨́ 𝐝𝐞 𝟕.𝟓𝟎𝟖,𝟎𝟖 € 𝐝𝐞 𝐥𝐚 𝐃𝐢𝐩𝐮𝐭𝐚𝐜𝐢𝐨́ 𝐩𝐞𝐫 𝐚 𝐠𝐚𝐫𝐚𝐧𝐭𝐢𝐫 𝐞𝐥 𝐒𝐞𝐫𝐯𝐞𝐢 𝐝𝐞 𝐏𝐫𝐨𝐦𝐨𝐜𝐢𝐨́ 𝐝𝐞 𝐥’𝐀𝐮𝐭𝐨𝐧𝐨𝐦𝐢𝐚 𝐏𝐞𝐫𝐬𝐨𝐧𝐚𝐥 (conegut com a Unitat de Respir) per als nostres majors

L’Ajuntament de Sant Rafael continua treballant pel benestar de tots els seus veïns i veïnes, i en aquest sentit ha aconseguit una subvenció de 7.508,08