
La tinenta alcalde del Grau, Ester Giner, ressalta que “Carnestoltes és una de les celebracions més estimades pels nostres veïns, veïnes i visitants, i aquest cartell ens convida a sentir la il·lusió d’eixos dies en què el Grau s’ompli de música, disfresses i vida”
El districte marítim es prepara per a celebrar la festivitat, que tindrà lloc els dies 13, 14 i 15 de febrer. Les bases del concurs de carrosses i disfresses es publicaran el pròxim 8 de gener en www.carnestoltes.com i arriben amb importants novetats
L’espera ha arribat a la seua fi. El Grau es prepara per a celebrar el Carnestoltes 2026, que tindrà lloc els dies 13, 14 i 15 de febrer. Castelló ha donat a conéixer hui el cartell oficial d’aquesta nova edició, una obra titulada “De la Mar a la Festa” de l’artista Elisa Chiva Edo.
La guanyadora ha sigut rebuda en la tinença d’alcaldia del Grau per la tinenta d’alcalde, Ester Giner, i el regidor de Joventut, Cristian Ramírez, els qui han volgut felicitar-la personalment pel seu treball i per representar, a través del seu disseny, l’essència marinera i festiva del districte.
En aquesta línia, Giner ha subratllat que “Carnestoltes és una de les celebracions més estimades pels nostres veïns, veïnes i visitants, i aquest cartell ens convida a sentir la il·lusió d’eixos dies en què el Grau s’ompli de música, disfresses i de vida”.
A més, l’edil ha destacat la importància de fomentar la participació de joves talents en iniciatives culturals com aquesta, que “posen en valor l’art local i el compromís creatiu de la nostra joventut”.
Un disseny que reflecteix el vincle amb la mar
L’artista ha explicat que l’obra “reflecteix el vincle del Grau de Castelló amb la mar i tot el que representa: la pesca, la tradició i la vida que gira entorn d’ell”.
En el cartell, el Rei Carnestoltes apareix representat com el déu de la mar que arriba de festa al Grau. A més, el disseny es complementa amb l’emblemàtic peix del Grau, que, en lloc de llançar aigua, inunda el districte marítim de color, alegria i confeti.
Sobre l’autora
Elisa Chiva Edo és graduada en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes, i actualment està finalitzant el Màster en Disseny i Fabricació. Treballa en un estudi de disseny on desenvolupa la seua passió pel disseny i dona forma a noves idees.
Novetats Carnestoltes 2026
La nova edició ve carregada de novetats. A partir del 8 de gener s’obri el termini d’inscripció del concurs de carrosses, que romandrà obert fins al pròxim 16 de gener a les 14.00 h, així com la publicació de les bases del concurs de disfresses. Tots dos documents estaran disponibles en la pàgina web www.carnestoltesdelgrau.com.
La principal novetat d’enguany és l’increment dels premis del concurs de disfresses. A més, les persones premiades hauran de conservar les disfresses per a una possible exposició durant el Carnestoltes de 2027 de les disfresses guanyadores del Carnestoltes 2026.
Ja està tot preparat. La programació d’aquesta nova edició s’està acabant de perfilar i es donarà a conéixer en els pròxims dies.



