
La Junta de Govern també aprova subvencions per a majors i projectes d’oci educatiu juvenil, la reforma de la Tinença d’Alcaldia del Grau, la pròrroga de la teleassistència domiciliària i el subministrament de vestuari per als bombers municipals
Vicent Sales: “Aquesta és la legislatura de l’habitatge i estem al costat dels ciutadans per a donar resposta a una de les seues majors preocupacions: l’accés a una llar”
7 de maig de 2026. La Junta de Govern celebrada hui continua avançant en projectes d’aquesta legislatura vinculats a l’habitatge, una de les màximes prioritats de l’equip de govern de Begoña Carrasco per a donar resposta a una de les principals necessitats de la població.
S’ha aprovat l’expedient per a contractar l’assistència tècnica que permetrà avançar en el desenvolupament del sector residencial SR Censal, amb un pressupost de 471.900 euros. Una actuació que, segons Vicent Sales, “permetrà construir més de 1.000 habitatges, de les quals quasi 400 seran de protecció pública”.
A més, s’ha donat llum verda a la tercera convocatòria de projectes d’oci educatiu de Joventut i a les subvencions per a la promoció de l’envelliment actiu, dotades amb 60.000 euros. També s’han aprovat la reforma de la Tinença d’Alcaldia del Grau, per 295.000 euros; l’última pròrroga del servei de teleassistència domiciliària; i l’expedient per a contractar el subministrament de vestuari per als bombers municipals.
El portaveu de l’equip de govern, Vicent Sales, ha afirmat que “la Junta de Govern continua impulsant actuacions que responen a les necessitats reals de Castelló, des del desenvolupament de sòl residencial per a facilitar la construcció de nous habitatges fins a la millora dels serveis públics, l’atenció a les persones majors, el suport a la joventut i la dotació de mitjans als serveis municipals”.
La legislatura de l’habitatge
En un pas més per a impulsar la construcció d’habitatges, una de les principals preocupacions de la ciutadania, s’ha aprovat l’expedient per a contractar, mitjançant procediment obert, l’assistència tècnica per a la redacció de la documentació necessària per al desenvolupament per gestió directa de l’àmbit d’actuació del sector de sòl urbanitzable residencial SR Censal.
El contracte compta amb un pressupost de 471.900 euros i un termini màxim d’execució de 15 mesos. L’objectiu és avançar en el desenvolupament de sòl destinat a habitatge en una de les principals zones d’expansió de Castelló, Censal Parc, que comptarà amb el nou bosc urbà de la ciutat.
Joventut i gent gran
En l’àmbit social, s’ha aprovat la resolució de la convocatòria per a la concessió de subvencions destinades a finançar actuacions de promoció de l’envelliment actiu que realitzen les associacions de gent gran de la ciutat durant 2026.
La convocatòria compta amb un pressupost total de 60.000 euros, distribuïts en dues modalitats: 45.000 euros per a actuacions de promoció de l’envelliment actiu i 15.000 euros per a despeses d’arrendament de locals d’aquelles associacions de gent gran que no disposen de local municipal per a desenvolupar les seues activitats. En total, seran beneficiàries 27 associacions.
Així mateix, en matèria de joventut, s’ha aprovat la resolució de la tercera convocatòria de la “Anomenada a projectes d’activitats d’oci educatiu de la Regidoria de Joventut”, mitjançant la qual s’han seleccionat sis projectes dirigits a fomentar alternatives d’oci educatiu per a la població jove de la ciutat.
Millores en la Tinença d’Alcaldia del Grau
Dins de l’aposta per millorar les instal·lacions municipals, tant per a facilitar el treball dels empleats públics com per a oferir una millor atenció a la ciutadania, s’ha aprovat el projecte d’obres de reforma de la planta baixa i el pati interior de la Tinença d’Alcaldia del Grau de Castelló.
L’actuació compta amb un pressupost total a 295.000 euros. El termini d’execució previst és de sis mesos.
Teleassistència domiciliària
En matèria d’atenció social, s’ha aprovat la segona i última pròrroga del contracte del servei de teleassistència domiciliària de l’Ajuntament de Castelló, adjudicat a Serveis de Teleassistència, S. a. —Atenzia—.
El contracte compta amb un pressupost de 273.293,02 euros, IVA inclòs, i permet donar continuïtat a un servei essencial d’atenció i suport a persones majors, dependents o en situació de vulnerabilitat, afavorint la seua autonomia i seguretat en el domicili.
Vestuari per als bombers municipals
També s’ha aprovat l’expedient i els plecs de clàusules administratives i prescripcions tècniques per a contractar, mitjançant procediment obert, el subministrament de vestuari per als membres del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de l’Ajuntament de Castelló.
El contracte es realitzarà de manera successiva i per preu unitari, amb un pressupost màxim total de 90.000 euros per als tres anys de duració previstos. L’actuació permetrà dotar als bombers municipals de l’equipament necessari per al desenvolupament de la seua labor en les millors condicions.
Solucions per al CEIP Manel García Grau
El portaveu de l’equip de govern, Vicent Sales, també s’ha referit al tancament temporal del CEIP Manel García Grau per la presència de rosegadors i ha explicat que “davant una situació d’aquest tipus cal actuar de manera exhaustiva i intensiva, amb mesures definitives”. En aquest sentit, ha assenyalat que l’empresa responsable de sanitat aquesta actuant des d’aquest dijous fins al diumenge, per la qual cosa, després de parlar amb la Conselleria, s’ha acordat suspendre les classes durant dos dies lectius per a poder col·locar el tractament amb totes les garanties.
Sales ha detallat que l’actuació implicarà diverses regidories, ja que, “a més del tractament sanitari, les brigades municipals i el personal de manteniment treballaran en la desinfecció de les zones afectades, la retirada de materials contaminats, la reposició dels elements necessaris i el segellament dels possibles accessos utilitzats pels rosegadors, amb l’objectiu de resoldre el problema i garantir la seguretat de la comunitat educativa” .


