
A conseqüència de l’incendi declarat durant el matí del dissabte a La Vall d’Uixó, el Consorci Provincial de Bombers de Castelló continua treballant dins d’un ampli dispositiu d’efectius.
Després de la reunió del CECOPI mantinguda en el PMA en la vesprada d’este diumenge, s’informa que l’incendi seguix actiu.
Durant la jornada d’este diumenge han treballat 25 mitjans aeris i més de 450 efectius.
La complicada situació en diversos sectors de l’incendi ha obligat a nous desallotjaments, sumant-se Azuébar i Almedíjar a la llista de municipis.
En estos moments, els municipis desallotjats són els següents: Aín, Alcúdia de Veo, Artesa, Alfondeguilla, Tales, Eslida, Vilavella, Artana, Suera, Villamalur, Torralba, Ayódar, Fuentes de Ayódar, Chóvar, Azuébar, Almedíjar, urbanitzacions de Betxí i algunes zones de la Vall d’Uixó. En total 18 evacuacions, sent 16 de nuclis urbans complets i dos en zones de Betxí i la Vall d’Uixó.
S’han desallotjat a 16.000 persones, de les quals 700 continuen sent ateses en els espais d’evacuació habilitats en diferents municipis d’Onda, Segorbe, Nules i Moncofa.
A més, estan confinats els municipis de Betxí, La Vall d’Uixó i Onda.
Amb la finalitat de garantir la seguretat i que tots els mitjans d’emergència puguen treballar de manera àgil, eficaç i amb totes les garanties, el desallotjament i confinament dels municipis es manté durant el dia de demà i fins que l’evolució de l’incendi ho permeta.
En estos moments, hi ha més de 6.519 hectàrees afectades i 48,7 quilòmetres de perímetre.
Des de la Diputació de Castelló i Generalitat Valenciana traslladen l’agraïment als mitjans traslladats a la zona de l’incendi com els consorcis de bombers d’Alacant, València, l’UME i ajuntaments.
Des del Consorci Provincial de Bombers de Castelló s’insistix en la importància de què ningú tracte d’accedir a la zona de l’incendi. En tot moment seguir indicacions de serveis de seguretat i emergències i seguir la comunicació a través dels canals oficials.


