El PSPV-PSOE planteja una Direcció General de Lluita contra l’Intrusisme Turístic per a frenar l’especulació que “expulsa la gent dels seus pobles i barris”

Maria Jiménez acusa el Consell del PP de mirar cap a un altre costat mentre els habitatges turístics il·legals agreugen els problemes d’accés a un habitatge digne a Castelló i altres municipis: “som els únics que defensem l’habitatge com un dret”

El PSPV-PSOE proposa la creació d’una Direcció General de Lluita contra l’Intrusisme Turístic amb capacitat sancionadora per a posar fi a la proliferació d’habitatges turístics il·legals que estan reduint de manera molt acusada l’oferta habitacional i agreujant els problemes d’accés a una casa digna. La secretària d’Organització provincial, Maria Jiménez, ha explicat que la iniciativa s’inspira en el model d’èxit d’Eivissa i que és necessari traslladar-la a la província de Castelló per a protegir les zones més tensionades, tant a la costa com als destins consolidats de l’interior, i frenar l’especulació.

Jiménez ha assegurat que el PSPV-PSOE “pren la iniciativa davant un Consell del PP que ha abdicat de lluitar contra l’intrusisme turístic”. “En dos anys i mig de govern del PP a la Generalitat, el problema no és que no s’haja solucionat, és que ha empitjorat de manera clara a ciutats com Castelló, que hui apareix en les estadístiques estatals amb preus d’habitatge prohibitius sense que hi haja cap voluntat política del Partit Popular de posar-hi límits”, ha denunciat. Segons ha afegit, “ni Mazón abans ni Pérez Llorca ara han fet res per a controlar l’intrusisme ni han oferit solucions reals, especialment per a la gent jove, que veu l’emancipació com una utopia o un somni llunyà, i això és profundament deplorable”.

La dirigent socialista ha insistit que “cal un canvi de rumb urgent” i ha advertit que “mantindre un model de mercat lliurat a l’especulació i completament descontrolat té una conseqüència directa: expulsar la gent dels seus pobles i barris”. “Per això és imprescindible una Direcció General amb recursos, amb inspecció i amb capacitat sancionadora, que pose fi a l’intrusisme i torne l’equilibri al mercat”, ha remarcat.

Jiménez ha afirmat que “la prioritat de Pérez Llorca no és ni seran les persones treballadores ni els xicotets empresaris, sinó el que li ha dictat Feijóo des de dalt: salvar la reputació del PP per la negligència amb la DANA, deixant tota la resta de costat”. “Nosaltres som els únics que defensem l’habitatge com un dret i ho arreglarem”, ha conclòs.

Comparteix:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Threads
Llegeix més!

També et pot interessar