Castelló presenta més de 90 activitats per a Setmana Santa i Pasqua amb l’objectiu de desestacionalitzar el turisme i oferir una programació cultural de qualitat

Castelló es prepara per a una Setmana Santa i Pasqua amb més de 90 activitats culturals i d’oci, dissenyades per a tots els públics i amb l’objectiu de desestacionalitzar el turisme a la ciutat. La programació, que es desenvoluparà entre el 21 de març i el 26 d’abril, inclou des dels tradicionals actes de la Junta Local de Setmana Santa fins a concerts, tallers familiars, jornades d’astronomia i la IX edició d’Escala a Castelló, consolidant a la ciutat com un referent cultural i turístic durant aquestes dates

Aquesta programació és el resultat del treball conjunt de les regidories de Turisme, Cultura, Barris, Joventut i la tinença d’alcaldia del Grau, que han coordinat esforços per a oferir una Setmana Santa i Pasqua plena d’activitats variades i distribuïdes per diferents punts del municipi, combinant tradició, cultura i oci per a tots els públics

El govern municipal ha donat a conéixer hui una àmplia programació que inclou més de 90 actes destinats a dinamitzar Castelló durant la Setmana Santa i la Pasqua. Les activitats, que es desenvoluparan entre el 21 de març i el 26 d’abril, estan pensades per a tots els públics i persegueixen l’objectiu de desestacionalitzar el turisme, afermant la ciutat com un referent cultural i d’oci en aquestes dates.

Aquesta programació és el resultat del treball conjunt de diverses regidories, que han col·laborat de manera coordinada per a dissenyar una proposta variada i distribuïda per diferents punts del municipi. En la presentació han participat la regidora de Turisme, Arantxa Miralles; el regidor de Cultura en funcions, Vicent Sales; el regidor de Barris, Paco Cabañero; i la tinenta d’alcalde del Grau i regidor de Joventut, Ester Giner.

La regidora de Turisme ha assenyalat que “aquest període de l’any s’està consolidant com una etapa clau per a l’impuls turístic de la ciutat, gràcies a la variada oferta que hem preparat. Per a Castelló, la Setmana Santa i la Pasqua marquen l’inici de la temporada de platges i representen una excel·lent oportunitat per a donar a conéixer a visitants de tot el món tot el que pot oferir el nostre destí”.

Dins de la programació sobreïxen també més de 40 actes organitzats per la Junta Local de Setmana Santa i que compten amb el suport del Patronat de Turisme, que es desenvoluparan entre el 22 de març i el 5 d’abril en el districte marítim i en diferents parròquies del municipi.

L’edil ha reiterat el compromís del govern municipal amb aquesta celebració, destacant que “compta amb tot el nostre suport i promoció, ja que la Setmana Santa és una part fonamental del nostre patrimoni religiós, cultural i turístic, a més d’estar reconeguda com a Festa d’Interés Turístic Provincial”.

Així mateix, Miralles ha posat en valor “l’obertura dels quiosquets de la platja durant la Setmana Santa, una iniciativa que es consolida per tercer any consecutiu i que comptaran a més amb activitats musicals per a tots els públics”. També ha destacat que “els serveis de platja estaran plenament operatius, amb punts d’informació turística, Punts Bebés i altres instal·lacions que permetran gaudir del litoral amb total comoditat i garanties”.

Una àmplia agenda cultural

Per part seua, el regidor de Cultura en funcions ha exposat l’àmplia ofereix cultura que tindrà lloc a la ciutat durant Setmana Santa i Pasqua, entre la qual destaca com a novetat d’última hora la incorporació del concert del cor San Francisco Opera Scouts, una agrupació formada per 25 joves d’entre 12 i 18 anys que inclouran Castelló dins del seu gira internacional. El concert tindrà lloc el pròxim 1 d’abril, a les 19:30 hores, en el Teatre del Raval.

L’edil també ha posat en valor una nova edició del festival Grau de Circ, que celebrarà la seua setena edició els dies 3, 4 i 5 d’abril en el Parc de la Panderola i la Plaça de Sète, en el districte marítim. L’esdeveniment comptarà amb la participació de 12 companyies nacionals i internacionals que oferiran espectacles gratuïts per a tots els públics.

Així mateix, ha fet referència a la intensa programació del Planetari, un dels principals referents culturals de la ciutat en la temporada de primavera-estiu. En aquest espai se celebraran del 27 al 29 de març les XXXII Jornades d’Astronomia, que reuniran a destacats experts nacionals i internacionals. Enguany estaran centrades en l’exploració espacial de la Lluna i Mart, en línia amb el programa Artemis, abordant els pròxims avanços en els viatges tripulats al satèl·lit.

La programació cultural es completa amb iniciatives com “Castelló a Escena”, un concert de la Banda Municipal previst per al 31 de març amb una temàtica especial de Setmana Santa, així com les tradicionals visites guiades a diferents parts emblemàtiques de la ciutat de la mà del MUCC. A més, el Patronat de Turisme oferirà visites guiades a la Ruta de la Ceràmica, que es podran reservar en la web castellonturismo.org.

En aquesta línia cultural, la regidor de Turisme ha assenyalat que Castelló acollirà, els dies 28 i 29 de març, una nova edició de la Recreació Històrica de la Batalla del Pont del Millars, que compta amb el suport del Patronat de Turisme per tercer any consecutiu. L’activitat, organitzada per la colla de Dolçainers, Tabaleters i Trabucaires Xaloc, oferirà més de 15 propostes al llarg del cap de setmana, incloent-hi desfilades, concerts i recreacions històriques.

Pasqua i Setmana Santa en el Grau i en els barris de Castelló

El regidor de Barris, Paco Cabañero, ha assenyalat que, “per tercer any consecutiu, es duran a terme tallers d’elaboració de mones de Pasqua dirigits a xiquets, pares i avis, amb l’objectiu de fomentar la participació conjunta de les famílies en tots els barris”.

En aquest sentit, ha destacat que “aquestes activitats permeten enfortir els vincles afectius i afavorir la transmissió de coneixements entre generacions, aprofitant una tradició tan significativa com la Pasqua”. Els tallers es desenvoluparan en els districtes Nord, Oest, Sud i Est en diferents dies festius.

La tinenta d’alcalde del Grau i regidor de Joventut, Ester Giner, ha presentat la programació d’activitats que tindran lloc en el districte marítim durant la Setmana Santa i Pasqua, destacant propostes pensades per a joves i infantils. En aquest sentit, ha assenyalat que el Casal Jove del Grau acollirà activitats del programa d’oci educatiu Espai Jove, dirigides a joves d’entre 12 i 17 anys en horari de 17:00 a 20:00 hores.

Per als més xicotets, Giner ha detallat que els dies 7 i 8 d’abril es desenvoluparan tallers infantils de Pasqua i activitats amb unflables en diferents places. En concret, el dimarts 7 d’abril es duran a terme en el Parc de la Panderola i la Plaça de la Pineda, mentre que el dimecres 8 d’abril serà en la Plaça de la Barrassota i el Parc de Josefina López, en horari de 10:30 a 13:30 hores, garantint així que els xiquets puguen gaudir de la festivitat de manera segura i divertida.

Escala a Castelló

Finalment, la regidora de Turisme i la tinenta alcalde del Grau han destacat la IX edició d’Escala a Castelló, que se celebrarà del 9 al 13 d’abril, coincidint amb la Setmana de Pasqua. Aquest esdeveniment internacional, que ha atret a prop de 800.000 visitants en edicions anteriors, s’ha consolidat com un referent per als amants de la mar i la navegació tradicional. Pròximament es donaran a conéixer tots els detalls de la programació d’aquesta esperada cita marítima.

Comparteix:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Threads
Llegeix més!

També et pot interessar