
“La pesca és sinònim d’identitat, de família i de les nostres arrels. I continuarem lluitant, defenent i treballant de la mà dels nostres pescadors, destaca el vicepresident i responsable de l’àrea de Pesca, Andrés Martínez
“A la reducció dels dies de faena dels vaixells d’arrossegament, ara se suma la reducció d’un 60% en la Política Pesquera Comuna de 6.000 a 2.000 milions d’euros; una proposta a la qual esta Diputació mostra el seu total rebuig i des de la Diputació continuarem alçant la veu en la defensa del sector”, ha subratllat el vicepresident provincial
La Diputació Provincial de Castelló reconeix en el Dia Mundial de la Pesca l’esforç diari dels pescadors i mostra el seu suport a un sector essencial per a la província.
“La pesca és un sector carregat d’història i tradició, i hui, coincidint amb el Dia Mundial de la Pesca, reconeixem, una vegada més, l’esforç diari dels nostres pescadors, que són els qui mantenen viva una activitat essencial per a la província”, ha destacat el vicepresident de la institució provincial i responsable de l’àrea de Pesca, Andrés Martínez.
Sens dubte, la pesca és un sector estratègic i crucial per a Castelló, una activitat fonamental en els municipis costaners de la província i també símbol de la gastronomia castellonenca. “Gràcies al compromís i treball dels pescadors garantim l’arribada d’un producte de proximitat i màxima qualitat. Ells són els qui fan possible que esta activitat continue sent motor econòmic i social per a la nostra costa”, ha assegurat el vicepresident.
En este sentit, Andrés Martínez ha reafirmat el compromís ferm de l’equip de Govern Provincial amb el sector pesquer i ha posat en valor la labor diària dels pescadors, que “cada dia matinen i treballen amb esforç i dedicació per a garantir el subministrament del peix”.
Al respecte, el diputat de Pesca ha posat l’accent en la importància de les cinc confraries que conformen la Federació Provincial de Pescadors (Fedcopesca) a l’hora de “parlar, donar a conéixer i promocionar els productes de Castelló i el nostre sector primari”, i ha recordat que la institució provincial continua recolzant als professionals del sector amb 30.000 euros d’ajudes.
Unes ajudes que perseguixen l’objectiu de fomentar l’activitat de la pesca i indústries agroalimentàries a través d’accions o treballs d’investigació i realitzar programes o activitats de formació, promoció o similars, com és la millora de la comercialització, amb repercussió provincial que impulsa el coneixement i consum de la pesca de proximitat o Peix de Llotja entre la ciutadania i la restauració.
“Es tracta de defendre el nostre, promocionar el que ens unix i donar a provar la nostra riquesa”, ha assenyalat el vicepresident, qui ha insistit dient que “per a la Diputació de Castelló fer costat al sector pesquer és una acció prioritària, està en la nostra agenda i en la nostra estratègia política per al desenvolupament de la província”.
Perquè “la pesca és sinònim d’identitat, de família i de les nostres arrels. I continuarem lluitant, defenent i treballant de la mà dels nostres pescadors, potenciant el consum dels nostres productes agroalimentaris autòctons de la província a través de la marca Castelló Ruta de Sabor”, ha destacat Andrés Martínez.
Defensa del sector
A més de les ajudes dirigides al sector, “en la Diputació de Castelló tenim molt clar que la pesca no és només una activitat econòmica; és una forma de vida que este territori no està disposat a perdre”, ha subratllat Andrés Martínez, qui lamenta que les normatives aplicades “continuen castigant el sector amb restriccions improvisades, burocràcia asfixiant i l’absència de sensibilitat territorial”.
En este sentit, “a la reducció dels dies de faena dels vaixells d’arrossegament, ara se suma la reducció d’un 60% en la Política Pesquera Comuna de 6.000 a 2.000 milions d’euros; una proposta a la qual esta Diputació mostra el seu total rebuig i des de la Diputació continuarem alçant la veu en la defensa del sector”, ha subratllat el vicepresident provincial, qui ha posat l’accent que el nou marc financer és un colp directe a la pesca”. Enfront de tot això, des de la institució provincial continuaran defenent al sector de la pesca “amb fets, amb recursos i alçant la veu en el seu defensa”, ha conclòs el vicepresident provincial.



