
La vicesecretària general territorial del PPCS exigix a La Jana, al costat del seu alcalde, “el desenrotllament que vertebre l’interior nord de la província”. “És injust que el PSOE ens margine i aïlle”
La província de Castelló és l’única de les tres províncies de la Comunitat Valenciana que manca d’una autovia completa que vertebre el seu interior. “El PSOE fa propaganda, cap fet”
Mariano Rajoy va reservar 349,7 milions d’euros per a desenrotllar el tram de 48 quilòmetres entre Vilanova d’Alcolea i La Jana. “El bloqueig institucional exigix la convocatòria d’eleccions”, afirma
L’interior nord de la província de Castelló espera des de fa set anys que el PSOE execute el projecte que el PP de Mariano Rajoy va planificar amb 349,7 milions d’euros per a desdoblegar el tram de 48 quilòmetres de l’A7 entre Vilanova d’Alcolea i La Jana.
Amb l’arribada a la Presidència del Govern d’Espanya de Pedro Sánchez, el castic va ser immediat a la província i “el calvari continua hui”. “Sense el desdoblament d’esta autovia es priva al món rural del desenrotllament que mereix i que permetria fixar població i promoure oportunitats”.
Ho reivindica María Ángeles Pallarés, vicesecretària general Territorial del PPCS, que s’ha entrevistat amb l’alcalde de La Jana, César Simó, per a reivindicar l’execució immediata d’este traçat. Un enllaç logístic vertebral per al Maestrat que complix set anys d’abandó “que ens margina i ens aïlla indegudament”.
Per a Pallarés, “el PSOE ha castigat la nostra província com l’única de la Comunitat Valenciana que manca d’una autovia completa que vertebre el seu interior. S’han dedicat a fer propaganda estèril, cap resultat”, ha manifestat la portaveu del PPCS.
Cal assenyalar que durant l’etapa de govern de Mariano Rajoy al capdavant de l’Executiu es va reservar una quantia de 349,7 milions d’euros per a executar els trams pendents. “Portem massa temps esperant i la realitat és que les poblacions han deixat de confiar en eixe socialisme que els va prometre el traçat”.
Tres trams sense data
Amb tres trams pendents: Vilanova d’Alcolea-Les Coves de Vinromà, Les Coves de Vinromà-La Salzadella i La Salzadella-Traiguera, el projecte pressupostat pel PP contemplava l’execució d’una plataforma que permetera al trànsit rodat aconseguir una velocitat de 120 km/hora. “Estava tot previst fins que va arribar el PSOE”, recorda Pallarés.
El primer dels trams, amb una longitud d’uns 14,2 km, establia tres enllaços i un pressupost estimat de 112,7 milions d’euros. El tram Les Coves de Vinromà-La Salzadella, amb 15,9 quilòmetres, definia tres enllaços i contemplava un pressupost de 111,6 milions d’euros. Finalment, el tram La Salzadella-Traiguera, de 17,5 km, quatre enllaços i 125,4 milions d’euros.
La vicesecretària general Territorial del PPCS ha fet una crida “en defensa de l’interior, perquè l’abandó del president del Govern d’Espanya i l’incompliment de les seues obligacions constitucionals, aprovar uns PGE (Pressupostos Generals de l’Estat) no pot prolongar-se per més temps. Espanya mereix unes eleccions per a deixar els castics i començar a treballar amb les oportunitats”.



