La Diputació de Castelló injecta als Ports més de 12 milions per a garantir proveïment, depuració i comunicacions a la comarca

L’aposta decidida pel proveïment, amb la inversió a Morella, Cinctorres o Todolella, així com l’avanç en la depuració d’aigües, són claus en esta comarca

La intervenció en la CV-105, entre La Sénia i Torremiró, així com la incorporació d’una helisuperfície, a Portell de Morella, formen part de les actuacions projectades als Ports

La comarca dels Ports ha rebut més de 12 milions d’euros de la Diputació Provincial de Castelló per a guanyar en proveïment, depuració i comunicacions. “Quan s’invertix a l’interior de la província, la rendibilitat està garantida. I Els Ports, ens suma”.

Així ho ha considerat la vicepresidenta i responsable de l’àrea Econòmica, María Ángeles Pallarés, qui ha visitat la comarca al costat del vicepresident i responsable de l’àrea Turística, Andrés Martínez, per a fer balanç de dos anys de govern al capdavant de la institució que s’han traduït “en solucions per als veïns d’esta comarca. Hem prioritzat el proveïment d’aigua, la depuració i les connexions en un racó de la nostra província que és capital”.

Els dos vicepresidents han defés el món rural com una prioritat de les seues polítiques i el fan aportant dades que demostren “que complim”. Entre subvencions i convenis, la Diputació ha sigut present en esta comarca amb 856.627,57 euros. La solució donada per la presidenta de la Diputació de Castelló, Marta Barrachina, a Morella, durant el Sexenni, per a garantir aigua potable amb 180.000 euros, o la rèplica de l’Àliga, amb 20.000 euros, són actuacions formalitzades en este municipi. Al costat d’elles, Vilafranca, amb 16.000 euros destinats a la seua plaça de bous, Cinctorres, amb 315.127,57 euros en el pou Celumbre, o La Todolella, amb 60.000 euros per a un depòsit d’aigua. “Inversions que ens fan més forts”, ha declarat María Ángeles Pallarés.

A este compromís clar cal sumar l’equipament amb 30.000 euros a Vallibona, o els 68.000 euros destinats a Sorita, en matèria patrimonial. Finalment, Palanques, amb 24.000 euros destinats a finançar labors de restauració, Castellfort, amb 23.500 euros per a l’ermita o la parròquia de l’Assumpció, en Ortells, amb 120.000 euros completen les subvencions i convenis als Ports.

Accions directes a les quals se sumen les respostes eficaces que en matèria d’aigua són beneficis hui per a cinc localitats. És el cas d’Olocau del Rey, on s’ha invertit en depuració (562.340,46 euros); a Palanques, amb el bombament a la depuradora de Sorita (329.313,34 euros); a Todolella, amb el bombament a la depuradora de Forcall (781.445,43 euros); a Villores, amb el bombament també a la planta de Forcall (646.644,90 euros); i a Cinctorres, amb l’ampliació de l’estació depuradora (336.990,74 euros).

A tot això se suma la intervenció en matèria de carreteres, “perquè mantindre comunicat el nostre món rural és garantia de vida i futur per a l’interior”, ha expressat Andrés Martínez. La CV-105, entre La Sénia i Torremiró, ha sigut objectiu de la Diputació com també ho ha sigut la necessitat d’habilitar helisuperfícies a la comarca, com la de Portell de Morella.

Finalment, des del Govern Provincial han posat en relleu els plans que finança la institució, com el Pla Impulsa, i els que compartix amb la Generalitat Valenciana, com el Fons de Cooperació i el Fons contra la Despoblació. “Tots ells sumen 5.720.664,06 euros. Una suma que demostra que Els Ports compta i molt per a la nostra província”, ha manifestat María Ángeles Pallarés.

Comparteix:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Threads
Llegeix més!

També et pot interessar