La regidora de Benestar Social, Maica Hurtado ha destacat que s’han abonat les ajudes en el primer semestre de l’any, tal com també es va fer en 2024, posant en valor que els organismes sense ànim de lucre disposen de la liquiditat necessària per a poder desenvolupar els seus projectes. Com a novetat l’edil destaca l’increment l’augment en 10.000€ a l’ajuda al Banc d’Aliments i el nou conveni que se subscriurà amb l’Associació i Fundació Síndrome de Down Castelló per a la posada en marxa d’una escoleta d’estiu
“Aquest govern considera prioritari que les entitats i organitzacions del tercer sector compten dins del termini i en la forma corresponent amb les subvencions per a la posada en marxa dels seus diferents projectes, perquè duen a terme una labor essencial per a millorar la qualitat de vida dels castellonencs. Així ens vam comprometre amb ells i així ho hem complit”, declara Hurtado
L’Ajuntament de Castelló, a través de la regidoria de Benestar Social que dirigeix l’edil Maica Hurtado, ha concedit al llarg de 2025 un total d’1.857.938€ en ajudes a 35 entitats i associacions del Tercer Sector de la ciutat.
Hurtado ha destacat que les subvencions s’han tramitat en el primer semestre de l’any, “així ens vam comprometre amb els castellonencs i així ho hem complit”, posant en valor que gràcies a la celeritat per a abonar els corresponents imports, ha permés que els organismes sense ànim de lucre de la ciutat disposen de la liquiditat necessària per a poder desenvolupar els seus projectes i la labor assistencial.
En aquest sentit l’edil ha declarat que “aquest govern considera prioritari que les entitats i organitzacions del tercer sector compten dins del termini i en la forma corresponent amb les subvencions per a la posada en marxa dels seus diferents projectes, perquè duen a terme una labor essencial per a millorar la qualitat de vida dels castellonencs”.
Novetats en les ajudes atorgades
Respecte a les ajudes atorgades, l’edil ha informat de novetats respecte 2024 com és l’increment en 3.000€ de la quantia de la subvenció a l’Associació Gitana, així com també l’augment en 10.000€ a l’ajuda al Banc d’Aliments.
D’altra banda ha avançat que s’està treballant en un nou conveni que subscriurà l’Ajuntament de Castelló amb l’Associació i Fundació Síndrome de Down Castelló per a la posada en marxa d’una escoleta d’estiu.
Ajudes concedides en 2025
Són beneficiaris de les ajudes la Fundació Fad Joventut amb una subvenció de 15.390€ per a la posada en marxa del programa de prevenció en conductes addictives. Càritas Diocesana de Sogorb Castelló amb 600.000€ per al programa de transeünts i persones sense llar.
L’Associació Familiars Drets Malalts Mentals (AFDEM) 15.000€, Associació Banc d’Aliments de Castelló 50.000€, PATIM 12.000€, Fundació Alzheimer Salome Moliner 25.000, Fundació Aspropace de la Comunitat Valenciana 11.000€.
L’Associació de Pares de Persones amb Autisme de Castelló (APNAC) amb 81.370€ per a l’execució dels programes de “Respir Familiar” i de “Oci i temps lliure amb persones autistes i del manteniment de Residència i Centre de dia”.
L’Associació Espanyola contra el Càncer 20.000€ per al projecte integral d’atenció a pacients oncològics. L’Associació famílies i persones sordes de la província de Castelló (ASPES) 12.000€ per al projecte de rehabilitació logopèdica i suport escolar especifique a xiquets i xiquetes amb discapacitat auditiva.
L’Associació de persones sordcegues de la Comunitat Valenciana (ASOCIDE CV) 15.000€, Fundació obra Merceria de Castelló 60.000€, Parròquia de Sant Pere Apóstol del Grau de Castelló (Secretariat de l’Apostolat de la Mar) 35.000€ per al projecte “Stella Maris”. L’Associació per a la lluita contra malalties del renyó Castalia (ALCER CASTALIA) 20.000€ per al conveni per a l’execució del projecte del dia nacional del donant d’òrgans i atenció integral a persones amb malaltia renal.
La Federació Provincial de persones amb discapacitat física i orgànica (*COCEMFE-*CASTELLON) 74.800€, Associació d’Esclerosi múltiple de Castelló 40.000€, Fundacion Salut i Comunitat 32.800€ projecte “Centre acollida Nits al Caliu”, Congregació Germanetes dels Ancians Desemparats 40.000€ projecte Casa Asil “Llar Verge Lledó”.
Associació TEA CAST 15.000€, Associació de convivència PARC LIDON 15.000, Coordinadora Valenciana de ONGDs 15.000, Medicus Mundi Mediterrania MMMED 22.500€, Associació persones sordes “Verge de Lidón” de Castelló-APESOCAS 10.000€, Creu Roja Espanyola 75.000€ projecte d’Itineraris d’inclusió social.
Fundació Acció contra la Fam 71.000€, Càritas interparroquial de Castelló 183.103,66€ projecte de formació de persones amb dificultats per a la inserció social (Aules de Formació Familiar).
ILEWASI (Centre investigacion, defensa i promo dchos.xiquets,xiquetes i adolescents.) 28.475,32€, Fundació iniciativa Social en Educació i Família 29.100€, Associació per a l’atenció de les necessitats de famílies i menors de la Comunitat Valenciana (ANEFAM) 18.000€, Universitat Jaume I 12.100€, Fundació Secretariat Gitano 45.500€ projecte Centre d´Esplai “Racó Magic” en el Grup Sant Lorenzo, Associació Xinesa de Castelló 10.000€, Fundació “PANJAB” 71.800€, Associació Gitana de Castelló 50.500€, Fundació Secretariat Gitano 26.500€.