Marta Barrachina trasllada les seues condolences a la família de Federico García Moliner i lamenta que “la província perd un referent internacional en investigació científica”

La presidenta de la Diputació Provincial de Castelló transmet el condol de la institució a la família del científic, nascut a Borriana, premie Príncep d’Astúries en 1992 i Alta Distinció de la Província en 2023

La presidenta de la Diputació Provincial de Castelló ha traslladat les condolences de la institució a la família de Federico García Moliner i lamenta que “la província perd un referent en investigació científica”.

El científic, nascut a Borriana en 1930, premi Príncep d’Astúries en Investigació Científica i Tècnica l’any 1992, va rebre l’any 2023 l’Alta Distinció de la Província que atorga la Diputació de Castelló.

“Ens deixa una autoritat mundial. La seua labor ha sigut reconeguda en l’àmbit internacional per les seues investigacions en el camp de la física de l’estat sòlid”. Docent i investigador, García Moliner mai va abandonar la seua passió “i va ser exemple per a moltes generacions per la seua perseverança, tenacitat i avanços en aquest àmbit científic. Va crear escola”, ha manifestat Marta Barrachina.

La seua pèrdua “deixa a la ciència sense un baluard clau” que, tal com ha recordat Marta Barrachina, “sempre es va sentir orgullós dels seus orígens i de la seua ciutat natal, Borriana”.

Llicenciat en Ciències Físiques en la Universitat Complutense de Madrid i doctorat a la Complutense i en la Universitat de Cambridge, va forjar una trajectòria amb segell propi en el Consell Superior d’Investigacions Científiques. Una labor que no li va impedir exercir la docència durant tres anys en la Universitat d’Illinois, “forjant científics que hui són hereus de la seua passió i la seua constància”.

Comparteix:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Threads
Llegeix més!

També et pot interessar