La Diputació de Castelló enaltix els més d’11 milions d’euros en inversions i les millores impulsades al Baix Maestrat

© ÀLEX SANZ

Els vicepresidents María Ángeles Pallarés i Andrés Martínez i el diputat Iván Sánchez fan balanç de les actuacions més destacades en els dos anys de Govern Provincial en matèria d’infraestructures, carreteres, aigua, turisme i esports, entre altres

“Des de l’equip de govern tenim molt clar que el primer són els municipis i els seus veïns i per això hem reforçat l’escolta activa, atendre les necessitats i poder donar una resposta àgil i eficaç”, ha destacat la vicepresidenta María Ángeles Pallarés

La Diputació Provincial de Castelló enaltix els més d’11 milions d’euros en inversions i les millores impulsades al Baix Maestrat.

Els vicepresidents María Ángeles Pallarés i Andrés Martínez i el diputat Iván Sánchez s’han desplaçat este dilluns a La Jana on, al costat de l’alcalde César Simó, han fet balanç de les actuacions més destacades en els dos anys de Govern Provincial en matèria d’infraestructures, carreteres, aigua, turisme o esports.

“Des de l’equip de govern tenim molt clar que els primers són els municipis i els seus veïns i per això hem reforçat l’escolta activa, atendre les necessitats i poder donar resposta àgil i eficaç”, ha destacat la vicepresidenta María Ángeles Pallarés.

La vicepresidenta provincial ha remarcat els més d’11 milions d’euros només en 2024, entre els quals destaquen el Pla impulsa i el Fons de Cooperació.

Entre les actuacions dutes a terme des de l’inici de la legislatura, Pallarés ha destacat la posada en marxa de helisuperfícies amb la finalitat de protegir la ciutadania i reduir el temps de resposta en el conjunt de la província. Unes obres ja realitzades en Sorita i Barracas, les que s’estan duent a terme a La Jana i Torás i les projectades en Torre en Besora i Gaibiel.

Seguidament, la vicepresidenta ha subratllat que “l’aposta més important en esta comarca és en matèria de carreteres, en la qual s’han invertit més de 2 milions d’euros en 4 actuacions a la comarca”, sent la CV-100, la CV-105, la CV-138 i la CV-100 els vials objecte de millores.

I, a més de carreteres, María Ángeles Pallarés ha posat en valor els convenis singulars “que venen a solucionar temes concrets dels nostres municipis i que no es pot donar resposta a través de cap subvenció per concurrència competitiva”. Al respecte, han sigut sis els convenis singulars a la comarca del Baix Maestrat entre els quals s’inclouen la rehabilitació de la casa carrer Ample a Traiguera; la conducció general d’eixida al barranc de la Font a Xert; les millores en la instal·lació i preinstal·lació de climatització local sociocultural a la Salzadella; el conveni per a la construcció del camp de futbol a Benicarló; el destinat a l’adquisició de parcel·les Pou Canet-La Jana-Traiguera i el condicionament de la zona confrontant de l’ermita de Santa Magdalena de Pulpis.

Per part seua, el vicepresident Andrés Martínez, ha sigut l’encarregat de donar compte de l’aposta de la Diputació de Castelló per impulsar el turisme a la província del Baix Maestrat i, com ha informat, “hem posat en marxa 1,35 milions d’euros a la comarca del Baix Maestrat en el que portem de legislatura”. El suport a la carxofa de Benicarló, al carnestoltes de Vinaròs o a les Festes d’Interés Turístic de municipis com Càlig, la Salzadella, Sant Jordi o Traiguera són alguns dels exemples que ha destacat el vicepresident provincial, qui també ha destacat l’impuls a la cultura en esta comarca. Al respecte, Andrés Martínez ha destacat el Pla Director del Castell de Peníscola, conclòs després de 10 anys d’actuacions i una inversió de 3,5 milions d’euros, i també ha posat en valor l’aposta de la institució per protegir i defendre la pesca, activitat fonamental en els municipis de costa i símbol de la gastronomia provincial.

Com ha expressat el vicepresident, “volem arribar a tots els pobles, donar el nostre suport als municipis; és un treball infatigable però un treball molt generós”.

Legislatura de l’aigua

I després d’analitzar les millores dutes a terme en carreteres, turisme, o cultura, ha sigut el torn del diputat Iván Sánchez, qui ha fet un repàs per l’àrea de Cicle Integral de l’Aigua. “Esta és la legislatura de l’aigua i en esta comarca estem duent a terme actuacions molt importants”, ha remarcat Iván Sánchez. Obres tan destacades com el pou de Canet lo Roig, La Jana i Traiguera o les obres en marxa en la depuradora de Santa Magdalena de Pulpis. La línia d’ajudes per a garantir el proveïment d’aigua (AGA) o el PERTE per a la digitalització i millora de l’ús i gestió de l’aigua, són unes altres de les actuacions en matèria hídrica que també arriben a la comarca del Baix Maestrat. “El compromís i la gestió és evident, i se sumen al compliment de la paraula donada, ha subratllat Iván Sánchez.

A més dels recursos hídrics, el diputat provincial també ha fet un repàs a aposta per la comarca del Baix Maestrat com a escenari esportiu, amb una inversió de quasi 800.000 euros; i també ha destacat l’impuls del servei de guardes rurals, i l’aposta per l’àrea de Caça a la qual la institució provincial destina 120.000 euros per al desenvolupament d’activitats en vedats de caça que milloren les zones naturals de la província.

Els membres del Govern Provincial han destacat el treball que han realitzat estos dos anys i han assegurat que “la presidenta Marta Barrachina i tot l’equip de Govern treballem i continuarem treballant per continuar complint amb la paraula donada i donar resposta als nostres municipis, a les seues necessitat per a continuar generant oportunitats i continuar creixent”, ha afegit la vicepresidenta María Ángeles Pallarés.

 

Comparteix:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Llegeix més!

També et pot interessar