El Govern Provincial presenta una moció per a ser debatuda en el ple ordinari d’este mes de juliol en defensa dels pacients i familiars d’ELA per a aconseguir que l’executiu central actue i pague les ajudes als pacients amb esclerosi lateral amiotròfica per a atendre les seues necessitats
Des de la Diputació de Castelló, “instem el govern a garantir, sense més demora, la dotació pressupostària que resulte necessària per a assegurar la implementació total de tots els avanços contemplats en la Llei”, subratlla la presidenta de la Diputació, Marta Barrachina
La Diputació Provincial de Castelló alça la veu en defensa dels pacients i familiars d’ELA i exigirà al Govern d’Espanya que pague les ajudes que deu als malalts d’esclerosi lateral amiotròfica.
“Necessitem un Govern que es preocupe dels verdaders problemes de les persones, com és el cas dels pacients d’ELA”, ha assenyalat la dirigent provincial, qui ha demanat al president del Govern Central, Pedro Sánchez, “que deixe de mirar cap a un altre costat i assumisca la seua responsabilitat, perquè els malalts d’ELA i les seues famílies necessiten suport real i efectiu, no promeses buides”.
I és que, nou mesos després de l’aprovació de la Llei ELA, els fons que haurien de finançar-la, no han arribat. “No se sap res del seu finançament, ja que el Govern s’escuda en l’absència d’un nou Projecte de Pressupostos Generals de l’Estat per a 2025”, ha indicat la dirigent provincial i ha insistit al seu torn que “la realitat és que existixen altres mecanismes per a poder realitzar la seua dotació pressupostària”.
Per això, el Govern Provincial ha presentat una moció per a ser debatuda en el ple ordinari d’este mes de juliol en defensa dels pacients i familiars d’ELA per a aconseguir que l’executiu central actue i pague les ajudes als pacients amb esclerosi lateral amiotròfica per a atendre les seues necessitats i millorar la qualitat de vida de totes ells.
En l’actualitat, s’estima que més de 4.000 persones conviuen amb ELA a Espanya, 400 d’elles en la Comunitat Valenciana, enfrontant una situació de gran vulnerabilitat social, sanitària i econòmica. Les persones afectades per l’ELA necessiten atenció mèdica especialitzada, ajudes tècniques, suport psicològic i cures contínues, la qual cosa implica un cost personal i econòmic inassumible per a moltes famílies.
“Alcem la veu per a demanar al Govern d’Espanya que complisca la seua obligació de finançar la llei, perquè de res servix aprovar una llei si després no posa els recursos necessaris per a aplicar-la”, ha assenyalat la presidenta provincial.
La Llei ha sigut dissenyada per a garantir els drets essencials com l’accés a ajudes econòmiques, la provisió de serveis especialitzats que faciliten la decisió de viure amb ELA a aquelles persones que ho desitgen i la investigació d’una malaltia que afecta cada vegada més persones. Però, perquè puga ser aplicable, urgix que des del Govern d’Espanya es garantisca la dotació pressupostària necessària.
D’esta manera, per a no deixar desemparats als malalts d’ELA, des de la Diputació de Castelló, “instem el govern a garantir, sense més demora, la dotació pressupostària que resulte necessària per a assegurar la implementació total de tots els avanços contemplats en la Llei”, ha subratllat la dirigent provincial.
Així mateix, la institució provincial insta el Govern d’Espanya i al Govern de la Generalitat Valenciana a la creació i finançament de centres d’atenció especialitzada en ELA, així com la formació específica dels professionals sanitaris i socials implicats en la seua cura. “El compromís d’esta Diputació amb les persones és clar. Este equip de Govern sempre estarà al costat de les famílies i malalts d’ELA”, ha afegit Marta Barrachina.