Vinaròs celebrarà els 25 anys del CRIS amb una programació especial

Els actes serviran per a donar a conéixer el gran treball que es realitza per a la millora de la qualitat de vida dels usuaris, a més de donar visibilitat als problemes de salut mental

Amb motiu de la celebració dels 25 anys del Centre de Rehabilitació i Inserció Social, CRIS, des de la mateixa direcció del Centre i l’Ajuntament s’ha preparat una programació especial per a commemorar l’aniversari. El CRIS és un servei de caire comarcal que compta amb el finançament de la Generalitat Valenciana i amb la gestió municipal que té com a objectiu atendre a les persones amb problemes de salut mental.

La regidora de Serveis Socials, Marcela Barbé, ha indicat que “el servei compta amb un equip professional format per psicòlegs, treballadors socials, terapeutes ocupacionals, educadors socials i administratius per a millorar la qualitat de vida i integració de les persones amb problemes de salut mental”. Segons afegia la programació que s’ha preparat servirà per donar a conéixer l’important treball que es realitza des del CRIS, així com donar més visibilitat als problemes que salut mental que poden afectar a la població al llarg de la vida.

Per la seua banda, la directora del CRIS, Maria Dolores Sanz, ha detallat tota la programació que s’oferirà, amb el primer acte per al divendres 30 de maig que consistirà en pintar un mural a la façana del centre. Es comptarà amb la col·laboració de l’artista Chile i participaran tant els usuaris com els familiars.

Per al 26 de juny, aprofitant la celebració de la Fira i Festes de Sant Joan i Sant Pere, en el Vermut de Festes es dedicarà un tardeo al CRIS per donar visibilitat al centre, mentre que per al mes d’agost, gràcies a la col·laboració de Turisme, dintre de la programació de cinema es projectarà una pel·lícula.

A l’octubre, coincidint amb la celebració del Dia Mundial de la Salut Mental, continuarà la programació amb una marxa popular, així com una jornada de convivència amb els diferents CRIS de la província de Castelló, habitatges tutelats i l’Associació Comarcal de Persones amb Problemes de Salut Mental per a compartir experiències. També al mes d’octubre es presentarà un vídeo, s’oferirà una xerrada sobre la promoció i prevenció de salut mental en les famílies, a més de presentar una nova edició de l’exposició d’Art Brut.

Sanz indicava que s’informarà degudament de totes les dates perquè la ciutadania puga participar en les activitats previstes.

Testimoni dels usuaris

Durant la roda de premsa s’ha comptat amb la presència de la usuària del CRIS, Pilar Traver, que ha agraït el treball que es realitza des del centre. Segons comentava “és un espai de convivència, segur i hospitalari que ens ajuda a millorar la nostra autonomia i qualitat de vida, així com la integració social, gràcies a la feina de tots els professionals”.

 

Comparteix:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Llegeix més!

També et pot interessar